Impian Miliki Kereta Dua Muka Depan

Roni mengambil masa selama tiga bulan dan melibatkan tiga tukang kimpal, tiga tukang cat serta beberapa mekanik untuk menyiapkan kereta tersebut. - Mikeshouts

IMPIAN PELIK
: Mungkin niatnya hanya mahu menyerlahkan kreativiti dan inovasi serta memiliki kereta impian yang pelik dan unik.


Namun impian seorang mekanik berusia 71 tahun di Indonesia lebur apabila pihak polis menarik kereta 'muka dua' yang dimilikinya.

Menurut laporan portal berita tempatan, Merdeka pada 27 Januari 2018 lalu Roni Gunawan dari Bandung berkata, dia selalu berimpian untuk memiliki kereta seperti itu.

Menurut laporan tersebut, Roni mencapai impiannya dengan mengimpal bahagian hadapan dua kereta jenama Toyota Vios menjadi satu.

Katanya, dia mengambil masa selama tiga bulan dan melibatkan tiga tukang kimpal, tiga tukang cat serta beberapa mekanik untuk menyiapkan kereta tersebut.

Rakaman video yang dimuat naik di laman sosial oleh orang awam menunjukkan kereta unik itu boleh berfungsi dengan baik.

Bagaimanapun, pihak berkuasa tempatan telah merampas kenderaan tersebut dengan alasan ia melanggar peraturan keselamatan jalan raya. 

SUMBER BERITA:
1. Channel News Asia
2. MSTAR ONLINE


TERKINI

AirAsia lancar promosi Tempat Duduk PERCUMA* dan jualan hebat ke lebih 130 destinasi

AirAsia melancarkan promosi  dan jualan hebat pertama pada tahun 2024 dengan jutaan tempat duduk ke lebih 130 destinasi. Syarikat itu dalam ...