AirAsia Taja WESG Kembangkan Potensi E-Sukan


Foto Sumber: Tilt Report


BISNES & DUNIA ONLINE: Syarikat penerbangan tambang murah, AirAsia Bhd. (AirAsia) menjadi penaja utama di ASEAN bagi penerbangan rasmi untuk Pertandingan Sukan Elektronik Dunia (WESG) bagi musim baharu 2018/2019.

Pengerusi Eksekutif Kumpulan AirAsia dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan AirAsia X, Datuk Kamarudin Meranun berkata, sebagai sebuah syarikat digital yang inovatif pihaknya berbangga dapat menjadi penaja utama dan berharap dapat memberi sumbangan terhadap perkembangan sukan elektronik (e-sukan).

Foto Sumber: jioplaygame.com

“WESG merupakan kejohanan e-sukan antarabangsa yang dianjurkan oleh Alisports iaitu cabang kepada syarikat Kumpulan Alibaba.

“Kerjasama ini yang turut melibatkan syarikat Agri Mind Sdn. Bhd. termasuk dalam penyediaan penerbangan, media dan hadiah wang tunai,” katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas majlis pelancaran AirAsia dan Alisports bagi membawakan WESG ke ASEAN di ibu pejabat AirAsia RedQ di sini.

Menurut Kamarudin, dari segi peminat e-sukan, ASEAN mencatatkan jumlah peminat yang banyak iaitu kira-kira 9.3 juta orang dan jumlah itu dijangka meningkat sebanyak 36.1 peratus pada setiap tahun hingga tahun hadapan.

Sehubungan itu, Kamarudin berkata, pihaknya percaya menerusi penajaan tersebut akan meletakkan syarikat penerbangan itu di barisan hadapan sebagai penyumbang kepada perkembangan e-sukan di rantau ini.


SUMBER: UTUSAN ONLINE

TAQS: AIR ASIA, WESG. ALI BABA.COM

TERKINI

AirAsia lancar promosi Tempat Duduk PERCUMA* dan jualan hebat ke lebih 130 destinasi

AirAsia melancarkan promosi  dan jualan hebat pertama pada tahun 2024 dengan jutaan tempat duduk ke lebih 130 destinasi. Syarikat itu dalam ...