PELANCONGAN | airasia Super App menjalin kerjasama dengan MG Group, pasaran hospitaliti perniagaan-ke-perniagaan (B2B) terkemuka di Asia Tenggara bagi mengembangkannya sebagai platform agensi pelancongan dalam talian (OTA) yang lebih pantas dan kukuh.
Kerjasama itu bakal menyaksikan integrasi platform MG Jarvis ke platform jualan airasia Super App pada aplikasi dan laman web yang akan menawarkan lebih 350,000 tempat penginapan di platform MG dan membolehkan rakan kongsi hotel MG memanfaatkan kekuatan airasia, sebagai aplikasi super dan peneraju syarikat penerbangan.
Ketua Pegawai Eksekutif airasia Super App berkata, industri pelancongan berkembang pesat dan penting bagi pihaknya untuk terus bekerjasama dengan peserta industri.
"Sebagai OTA, kami kini mempunyai 700 rakan kongsi syarikat penerbangan di platform kami termasuk Etihad, Emirates, Turkish Airlines, Air France dan banyak lagi untuk menghubungkan orang ramai ke lebih 3,000 destinasi di seluruh dunia.
"Kerjasama dengan MG Group yang mempunyai kekuatan dalam pengedaran dan teknologi hotel akan melengkapkan kami sebagai platform OTA dan mempercepatkan pelan airasia Super App untuk menjadi OTA terkemuka di rantau ini.
"Kami sudah pun menjadi salah satu daripada tiga OTA dalam talian teratas di ASEAN dan berharap kerjasama dengan MG Group ini akan terus melonjakkan kedudukan kami lebih jauh ke hadapan," kata , Amanda Woo dalam kenyataan media pada 15 Februari 2022/Selasa.
Sementara itu, Presiden Pengarah MG Group, Brett Henry, berkata, AirAsia adalah inspirasi kepada semua jenama pelancongan di Asia Tenggara, terutama pada masa yang mencabar ini.
"AirAsia terus kekal sebagai peneraju industri dengan model dan produk baharu untuk membina jenama perjalanan dan gaya hidup terbaik.
"MG berbangga kerana dapat bekerjasama dengan pemimpin industri seperti AirAsia dan hubungan ini sejajar dengan misi kami untuk membantu hotel untuk terus berkembang.
"Platform MG Jarvis baharu amat tepat untuk menyokong permintaan tinggi dan masa tindak balas pantas yang diperlukan oleh airasia Super App," katanya.
Berikut adalah kenyataan media penuh :
airasia Super App bekerjasama dengan MG Group untuk memperkukuh kedudukannya sebagai agensi pelancongan dalam talian
KUALA LUMPUR, 15 Februari 2022 - airasia Super App akan berkembang dengan lebih pantas dan kukuh sebagai platform agensi pelancongan dalam talian (OTA) berikutan kerjasamanya dalam pengedaran dan teknologi dengan MG Group, pasaran hospitaliti perniagaan-ke-perniagaan (B2B) terkemuka di Asia Tenggara.
Kerjasama ini akan menyaksikan integrasi platform MG Jarvis ke platform jualan airasia Super App pada aplikasi dan laman web. Integrasi ini akan menawarkan pelanggan airasia lebih 350,000 tempat penginapan yang ditawarkan di platform MG dan membolehkan rakan kongsi hotel MG memanfaatkan kekuatan airasia, sebagai aplikasi super dan peneraju syarikat penerbangan.
Amanda Woo, Ketua Pegawai Eksekutif airasia Super App berkata, “Industri pelancongan berkembang pesat dan penting bagi kami untuk terus bekerjasama dengan pemain industri, kerana ia akan menawarkan nilai terbaik kepada pengguna aplikasi dan rakan kongsi hotel kami.
Sebagai OTA, kami kini mempunyai 700 rakan kongsi syarikat penerbangan di platform kami termasuk Etihad, Emirates, Turkish Airlines, Air France dan banyak lagi untuk menghubungkan orang ramai ke lebih 3,000 destinasi di seluruh dunia. Kerjasama dengan MG Group ini yang mempunyai kekuatan dalam pengedaran dan teknologi hotel akan melengkapkan kami sebagai platform OTA, dan mempercepatkan pelan airasia Super App untuk menjadi OTA terkemuka di rantau ini untuk menawarkan pelanggan kami nilai terbaik.
Kami sudah pun menjadi salah satu daripada tiga OTA dalam talian teratas di Asean dan kami berharap kerjasama dengan MG Group ini akan terus melonjakkan kedudukan kami lebih jauh ke hadapan.”
Brett Henry, Presiden Pengarah MG Group berkata, “airasia merupakan inspirasi kepada semua jenama pelancongan di Asia Tenggara, terutamanya pada masa yang mencabar ini. airasia terus kekal sebagai peneraju industri dengan model dan produk baharu untuk membina jenama perjalanan dan gaya hidup terbaik.
“MG berbangga kerana dapat bekerjasama dengan pemimpin industri seperti airasia dan hubungan ini sejajar dengan misi kami untuk membantu hotel untuk terus berkembang. Platform MG Jarvis baharu amat tepat untuk menyokong permintaan tinggi dan masa tindak balas pantas yang diperlukan oleh airasia Super App.”
airasia Super App mempunyai 16 produk dan perkhidmatan dalam pelbagai kategori, bukan sahaja tawaran penerbangan dan perjalanan bernilai terbaik tetapi juga keperluan gaya hidup seharian, daripada perkhidmatan penghantaran makanan, barangan runcit, e-dagang, kepada perkhidmatan penghantaran pada hari yang sama, e-panggilan dan banyak lagi.
Ikuti perkembangan terkini airasia Super App melalui @airasiasuperapp di Instagram dan Facebook! Untuk pengalaman perjalanan yang lebih lancar, muat turun airasia Super App dari Apple App Store, Google Play Store atau Huawei AppGallery sekarang.About airasia Super App
The airasia super app is a one-stop travel, e-commerce and fin-tech platform offering consumers over 16 lines of products and services via the super app as well as airasia.com website.
Powered by data and technology, the airasia super app leverages its digital ecosystem of 75 million users and 40 million downloads to generate personalised and seamless consumer experience in the digital new era. Users can also engage in real-time conversations, join like-minded communities, play games and much more. From travel needs to everyday lifestyle essentials, there is always something for everyone on the airasia super app.
Download the airasia super app via the Apple App Store or the Google Play Store.
ABOUT MG GROUP
MG Group is Building the Future of B2B Hospitality. We do this by leveraging technology platforms to provide distribution and marketing services that drive sustainable, profitable growth for our hotels, corporations, and travel sellers. We are technology focused, but customer driven.
The B2B Hospitality Marketplace.
We have thousands of direct hotels contracts across SE Asia and hundreds of thousands of global hotels via partners all dynamically distributed to our global B2B seller network using the industry's first microservices based platform, MG Jarvis. Our B2B Marketing Platform provides tools to accurately target B2B buyers at every stage of the buying process.
For more information:
Visit our website, https://www.mgholidaygroup.com/
Connect with us onLinkedIn.
Media Inquiries : tara.giovani@mgholidaygroup.com
airasia Super App partners MG Group to strengthen its OTA position
KUALA LUMPUR, 15 February - The airasia Super App is set for faster and stronger growth as an online travel agency (OTA) platform as it enters into a distribution and technology partnership with MG Group, Southeast Asia’s leading B2B hospitality marketplace.
This partnership will see the integration of the MG Jarvis platform into airasia Super App’s point of sale platforms both on the app and the website. This will enable airasia customers to instantly gain access to more than 350,000 properties and alternative accommodations on the MG Platform and likewise allows MG hotels partners to leverage on the demand strength of airasia, both as a super app and an airline leader.
Amanda Woo, CEO of airasia Super App said, “The travel industry is evolving rapidly and it is crucial for us to have a collaborative mindset, as it will bring the best value to our app users, as well as our hotel partners.
As an OTA, we currently have 700 airline partners on our platform including Etihad, Emirates, Turkish Airlines, Air France and more connecting people to over 3,000 destinations across the globe and this partnership with MG Group, whose strength lies in hotel distribution and technology will complete us as an OTA platform, and accelerate airasia Super App’s plans to become the region’s leading OTA, giving our customers the best value travel deals.
We are already one of the top three online OTAs in Asean and we look forward to this partnership with MG Group to propel our position further ahead.”
Brett Henry, President Director of MG Group said, “airasia is an inspiration to all travel brands in South East Asia, especially during these challenging times. airasia has remained a leader pushing forward with new models and products to build out an impressive travel and lifestyle brand.
“MG is proud to be able to partner with a leader like airasia and the relationship is perfectly aligned with our mission to help hotels grow and win. The new MG Jarvis platform is perfectly suited to support the high volumes and rapid response times required by the airasia Super App.”
The airasia Super App has 16 products and services all together, providing not only the best value flight and travel deals but also everyday lifestyle needs, from food to retail and e-commerce, to same day delivery, ride hailing and more.
Stay up to date with everything from the airasia Super App by following @airasiasuperapp on Instagram and Facebook for the latest updates on airasia Super App’s offerings! For a seamless and enhanced experience, download your airasia Super App from the Apple App Store, Google Play Store or Huawei AppGallery now.
About airasia Super App
The airasia super app is a one-stop travel, e-commerce and fin-tech platform offering consumers over 16 lines of products and services via the super app as well as airasia.com website.
Powered by data and technology, the airasia super app leverages its digital ecosystem of 75 million users and 40 million downloads to generate personalised and seamless consumer experience in the digital new era. Users can also engage in real-time conversations, join like-minded communities, play games and much more. From travel needs to everyday lifestyle essentials, there is always something for everyone on the airasia super app.
Download the airasia super app via the Apple App Store or the Google Play Store.
ABOUT MG GROUP
MG Group is Building the Future of B2B Hospitality. We do this by leveraging technology platforms to provide distribution and marketing services that drive sustainable, profitable growth for our hotels, corporations, and travel sellers. We are technology focused, but customer driven.
The B2B Hospitality Marketplace.
We have thousands of direct hotels contracts across SE Asia and hundreds of thousands of global hotels via partners all dynamically distributed to our global B2B seller network using the industry's first microservices based platform, MG Jarvis. Our B2B Marketing Platform provides tools to accurately target B2B buyers at every stage of the buying process.
For more information:
Visit our website, https://www.mgholidaygroup.com/
Connect with us on LinkedIn.
Media Inquiries : tara.giovani@mgholidaygroup.com