BERITA TERGEMPAR: Kapal Angkasa Star Wars mendarat di Tanjong Karang




OLEH: MOHD EZLI MASHUT

Keheningan dan kedamaian kawasan sawah padi di Tanjung Karang Selangor dikejutkan dengan kehadiran objek kapal angkasa ala Star Wars yang tiba-tiba mendarat di kawasan itu.

Gempar dengan penemuan itu penduduk kampung berpusu-pusu tidak melepaskan peluang melihat kehadiran objek kapal angkasa dipercayai dari luar angkasa lepas.

Malahan kehadiran Tentera Strormtrooper mahu meminjam motor serta meninjau kawasan sawah padi itu turut menggemparkan penduduk.

Ketika ini dunia dikejutkan dengan filem terbaharu Star Wars dengan sekuel 'The Last Jedi' apabila berjaya mencatat kutipan setakat 18 Disember 2017 mencecah RM1.83 bilion di seluruh dunia.

Suasana itu adalah imaginasi fantasi penulis bagi menggambarkan suasana hasil melihat foto dihasilkan Zahir Batin atau nama sebenar Zahirudin Ali menghasilkan suasana ala futuristik Star Wars yang dihasilkan pada sekiar 2015.

Beliau adalah seorang jurugambar tempatan yang menampilkan watak dan objek popular dari filem Star Wars beberapa tahun lalu.

Strormtrooper, T.I.E starfighter, X-Wing, AT-AT dan Ewok adalah antara karekter popular Star Wars yang dimasukkan dalam koleksi The Intruder.

Menggunakan mainaan kecil dan daya sentuhan kreativiti berjaya menghasilkan satu siri imaginasi manipulasi photo apabila Star Wars melanda kawasan sawah padi di Tanjung Karang, Selangor.

Jurugambar, Zahir Batin mengabadikan elemen-eleman dari siri filem Star Wars bersama dengan permandangan kampung indah di Selangor.

Sebelum ini Astro Awani pada 28 Julai 2015  melaporkan Zahir berkata idea untuk menggabungkan dua elemen ini datang secara spontan dan didorong oleh perasaan ingin tahu.

Menurut beliau semua foto dirakam di sekitar kawasan rumahnya yang terletak di Kampung Sawah Sempadan, Tanjong Karang.

Jom saksikan kreativiti Zahir Batin :









TERKINI

AirAsia lancar promosi Tempat Duduk PERCUMA* dan jualan hebat ke lebih 130 destinasi

AirAsia melancarkan promosi  dan jualan hebat pertama pada tahun 2024 dengan jutaan tempat duduk ke lebih 130 destinasi. Syarikat itu dalam ...