Hikma Nursya: Miliki Wajah Persis Pelakon Filem Bukan Penghalang Ceburi Kerjaya Mencabar

Foto Sumber: Instagram hikmanurysaa


OLEH: MOHD EZLI MASHUT

INSPIRASI | Persis seperti pelakon filem dan sinetron tidak menjadi penghalang untuk wanita yang mempunyai raut wajah anggun dan ayu untuk bertugas dalam profesion mencabar dan memerlukan komitmen serta keberanian tinggi seperti seorang anggota polis !

Hikma Nursya menjadi viral di media sosial kerana tidak sekadar memiliki wajah ayu sahaja tetapi keupayaan bertugas dalam karier mencabar dan penuh ranjau sebagai sebagai pengaman dari Indonesia di bawah Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB).

Dia yang kini berusia 25 tahun berasal dari Yogjakarta, Indonesia sedang bertugas di Bangui, Afrika. 

Foto Sumber: Instagram hikmanurysaa

Bukan sekadar itu sahaja, Hikma turut aktif di media sosial apabila Instagramnya sahaja sudah memiliki pengikut melebihi 75,000 sehingga 8 Ogos 2019 dengan sering berkongsi gambar ketika menjalankan tugas.

Dalam catatan beliau di Instagram beliau menulis :

| hikmanursyaa | Saya mengucapkan terima kasih banyak khususnya untuk warga Indonesia yang telah memberikan dukungan lebih untuk saya dan rekan rekan saya disini dalam melaksanakan misi di Bangui Central Afrika. 

Semoga dengan doa, tekad yang kuat, hati yang ikhlas, kami diberikan kelancaran dan kemudahan dalam menjalankan misi ini. 

Dengan mengucap rasa syukur yang tak terhingga kepada Allah SWT tangan tangan kami akan terus merengkuh, menggandeng, menuntun saudara saudara kita menuju masa depan yang lebih baik. Salam Garuda |

Memiliki wajah cantik sebegini dan pekerjaan sangat mencabar sewajarnya boleh memberikan inspirasi kepada wanita untuk berjaya dalam profesion mencabar dan memerlukan pengorbanan besar.

Hikma juga dalam menjalankan tugasnya turut mempunyai kemahiran menggunakan senjata apabila turut berkongsikan video sedang menjalani latihan penggunaan senjata api di Instagramnya.

Foto Sumber: Instagram hikmanurysaa


| hikmanursyaa | Jangan biarkan siapapun merebut imajinasimu, kreativitasmu, dan rasa ingin tahumu. 

Ini tempatmu di dunia, ini hidupmu. Pergi dan lakukan yang terbaik dan jadikan kehidupan yang ingin kau jalani. (Mae C. Jemison) .

“hey ladies...buktikan kalian juga mampu dan berdiri di atas kaki kalian sendiri" - Tulis Hikma Nursa di Instagramnya pada 6 Ogos 2019 lalu.

Foto Sumber: Instagram hikmanurysaa

FOTO SUMBER: INSTAGRAM HIKMA NURSYA


TERKINI

UmrahGo: Aplikasi Elak Jemaah Ditipu

Foto Sumber: MSTAR ONLINE SEBANYAK 3,883 kes penipuan pakej umrah direkodkan sejak 2012 hingga kini melibatkan kerugian mencecah RM13.8 ...